Класному керівнику

Моє педагогічне кредо
"Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей - талант, вміння їх вирощувати - мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини!"
"Єдиний шлях, який веде до знання - це діяльність"
                                    Бернард Шоу
Золоті правила класного керівника

1. Бути особистістю, до якої діти тягнутимуться.

2. Вчитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе. А це можливо, коли він сам любить, поважає та піклується про кожну дитину, й у стосунках з нею чесний і відвертий.

3. У вчителя не має бути „любимчиків”, тоді дитина прислухатиметься до порад такого вчителя, виконуватиме його прохання, ділитиметься з ним найсокровеннішим.

4. Учитель має бути веселим, жартами підтримувати і заохочувати позитивне. Це наближає його до дітей і зберігає його серце та нерви у порядку.

5. Вчитель повинен правильно використовувати свій час, щоб поповнювати запас енергії завдяки природі, мистецтву.

6. Вчителю слід завжди бути доброзичливим. Немає в дитині нічого такого, що вимагало б жорстокості. Зло перемагають добром, любов’ю. Вчитель повинен бажати дитині лише добра, виховувати в неї добро своїми власними вчинками, і вона відповість тим самим.

7. Учителю варто читати більше наукової літератури. З такою людиною дітям завжди цікаво.

8. Завдання вчителя, як особистості: „знайди себе в собі”, підкори себе собі, оволодіти собою і допомогти дітям зробити те саме.

9. Учитель повинен володіти мистецтвом індивідуальних бесід з дитиною, вміти вислухати її, підтримати в ній вогник самоповаги.

10. Класний керівник має створити доброзичливий учнівський колектив, в якому кожна дитина пам’ятає, що поруч з нею людина, з інтересами якої треба рахуватися.

11. Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум, не допускати поспішних, непродуманих рішень, не залежати від настрою.

12. Вчителю слід дорожити довір’ям дитини, любити її, захищати, поважати її почуття. Тоді між учителем і дітьми складатимуться доброзичливі, щирі стосунки. Педагог повинен берегти найвище благо: людську гордість, недоторканість особистості, гідність дитини.

Вчителю необхідно виховувати у дітей самодисципліну, боротися з лінощами. Разом з батьками слід добиватися того, щоб дитина сама себе обслуговувала. Діти повинні розуміти, що навчання у школі – це їхня найважливіша робота.


Корисне:
Інтерактивні ігри на уроках фізики

Впровадження інтерактивних технологій в процесі викладання фізики

Інтерактивна вправа "Графіки руху тіла"
<

Відкриття
тижня фізики

Фізика! Яке багате слово!
Фізика для нас не просто звук!
Фізика ― опора і основа
Всіх, як є, без винятку наук!

Фізика на вулиці, фізика удома,
Коли ти в поході і граєш «у квача»,
Купаєшся у річці чи граєш ти м’яча.
Входиш в світ цей формул, графіків й законів,
З ними вже навіки, ти вже у полоні.
Тут вже творчий пошук, логіки дивне диво
Фізика ― це неповторно, фізика ― це звабливо!

Як наша прожила б планета,
Як люди би жили на ній
Без теплоти, магніту, світла
І електричних подій?

Ом, Ампер, Ньютон, Паскаль,
Лєбєдєв, Попов, Столєтов…
Не полічиш всіх нажаль,
Хто відкрив її секрети.


Тут Ейнштейн і Фарадей,
Резерфорд і Бор, й Гальвані.
Скільки вже було ідей!..
Вірю ― це ще не останні.

Галілей у цім ряду,
Архімед, Фермі, Курчатов,
Що на щастя чи біду
Приручили «дикий» атом.
Не проста наука ця,
Відкриттям нема кінця!

Позакласний захід  «Таємниці фізики»

І гейм.  Вікторина “Фізика навколо нас”

1.    Їдуть в дощ автобуси, пасажири помічають, що вода, яка збирається на даху виливається то спереду, то ззаду вагона. Як це пояснити?
2.    Чому важко шити іржавою голкою?
3.    Чому в морі легше плавати, ніж у річці?
4.    Чому гуси й качки плавають у воді та виходять із неї сухими, а кури тонуть?
5.    Що важче пуд заліза чи пуд пір’я з точки зору вдумливого фізика?
А тепер вікторина у віршованій формі:

Про передачу тиску рідиною


Все відомо нам з тобою,
О, дивився вчений вдаль,
Прізвище його (Паскаль)

Скажіть, хто може здогадатись,
Що, коли вгору підійматись,
То тиск буде ..(опускатись).

Підіймаючись нагору,
Стає важче нам вдихати.
То скажіть, який є прилад,
Щоб тиск виміряти? (Барометр).

ІІ гейм.  Конкурс  «Ти знаєш все».
Запитання до команд по черзі:
1.    Чому нагрівається насос під час накачування велосипедної камери?
2.    Як впливають на теплопровідність ґрунту оранка й розпушування?
3.    Чому в ожеледь посіви озимини можуть вимерзнути?
4.    У якому чайнику краще заварювати чай – у металевому чи порцеляновому?
5.    Чому термос зберігає тепло? Чи може він зберігати холод?
6.    Чому, якщо зимою при сильному морозі доторкнутися пальцями до металу, вони прилипають, а якщо до дерева то ні?
7.    Відгадай загадку: “З частинок складається весь світ” – вважав учений (Демокріт), частинки (молекули) звуться і весь час кудись несуться.
8.    Коли більше важить кілограмова гиря – взимку, чи влітку?
9.    Всі тіла внаслідок їх притягання до Землі падають на неї. Хмари, що складаються з дрібних крапельок води теж повинні падати на Землю. Однак ніхто не помічав, щоб хмара коли-небудь досягла поверхні Землі. Як пояснити цей парадокс?
10.          Відшукай фізичну основу природного явища: “У воді не тоне, у вогні не горить. Що це?”
             ІІІ гейм Шерлок Холмс
1.    Шерлок Холмс увійшов до квартири й почав розмову з господарями. Через хвилину він сказав: “Шановна господине, у Вас на кухні кипить чайник.” Як він це визначив, якщо знаходився в кімнаті, з якої не видно кухні.
(Коли чайник кипить, то його кришка побрязкує завдяки утвореній парі.)

2. Господарка дому, де був Холмс, підійшла до дверей і впустила кішку до кімнати. Подивившись на кішку Холмс сказав: “Погода на вулиці погана”. Як він це визначив?
(У холодну погоду  хутро кішки стає особливо пухким, щоб у проміжках між ворсинками було більше повітря.)

3.    Щоб швидше остудити каструлю з молоком господарка дому поставила її на лід. Холмс подивився і подумав: “А з фізикою вона не дружить.” Чому в нього виникла така думка?
(У цьому випадку лише нижня частина охолоджуватиметься за рахунок теплопровідності).

4.    Була зима. Шерлок Холмс зайшов до кімнати з вулиці. Крізь замерзлі вікна було видно лише  край дороги. “Господарка квартири неекономна ”, - подумав він. Чому Шерлок Холмс зробив такий висновок?
(Вікна квартири замерзли. Значить в простір між рамами проникло з кімнати тепле вологе повітря, дотикаючись до холодного скла, замерзло на ньому. Тобто, вікна не заклеєні.)
ІV гейм. Приказки і прислівя.
 “Тертя”
1. Йде як по маслу.
2. Не змастиш – не поїдеш.
3. Слизький як вюн.
4.Вислизне як риба з рук.
5. Коси коса, поки роса, роса спаде-робота пропаде.
6.Стоїть на слизькій дорозі.
7.Камінь зрушиш – легше стане.
“Тиск”
1. Ходить по лезу ножа.
“Теплові явища”
1. Поки сонце зійде, роса очі виїсть.
2. Гвіздком (шилом) моря не зігрієш.
3. Вітер сніг з’їдав.
4. Куй залізо поки гаряче.
„Прості механізми”
1. Клин клином вибивають.
2. Щоб води напитись, журавель згодиться.
Звукові явища
1. Повна бочка мовчить, а порожня гучить.

Повний текст позакласного заходу можна подивитись за посиланням https://docs.google.com/document/d/

В нашому класі постійно ведеться позакласна та виховна робота з учнями
Ми на Ночі Науки2017

На конкурсах та змаганнях

Та просто спілкуємося :-)

"БУДЬМО ЗНАЙОМІ: Я – ФІЗИКА! " Урок-вистава Мета. Ознайомити учнів з тим, що вивчає фізика, з деякими фізичними поняттями; розвивати науковий світогляд учнів, логічне мислення, зв’язне мовлення; викликати інтерес до вивчення фізики, бажання пізнавати науковий світ. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання. Оптичні прилади (фотоапарат, фільмоскоп, призма тощо), візок з кінематики та динаміки, частина розпрямленої спіралі з електроплитки, електронна машина, вовняна тканина, пластмасовий гребінець, «султан» електричний, магнітна стрілка, джерело постійного струму, провідники, ключ, реостат, електрична праска, праска з вугіллям, магельниця (пристрій для механічного прасування), електроплитка; таблички з написами: математика, мова, географія, історія, механіка, фізика; портрети видатних фізиків. Методологічні поради. Перший урок. Яким він має бути? Таким, щоб дитина зрозуміла велич фізичної науки, що фізика є основою техніки, що фізичні знання постійно уточнюються і розвиваються з метою осягнення істини про природу. Фізика – це постійна боротьба ідей і думок в ім’я пізнання людиною законів навколишнього світу. Школі не потрібен урок заради уроку, але перший має бути таким заради всіх наступних. Головна його мета – зацікавити, захопити, закохати в себе… Діти краще розуміють один одного, тому надамо старшим учням можливість навчити молодших. На головні ролі вистави запрошуються учні 8 і 9 класів. Даний урок можна організувати як справжню виставу з усіма її атрибутами. Якщо немає такої можливості, можна обмежитися табличками замість костюмів для виконавців ролей. Але оформлення класу обов’язкове. Зберемо все, що є цікаве у лаборантській або запросимо учнів під час перерви туди на «екскурсію», хай подивляться, доторкнуться, покрутять. Не зрозуміють навіщо ці прилади? Не встигнемо розповісти на першому уроці, тай мета в нього зовсім не та? Ну то й що? Кожна пружинка, кожен небачений прилад – це загадка для дитини. А як кортить дізнатися відповідь на неї. Побачити, як оживе «ота стрілка», доторкнутися до «отої 10 блискучої залізячки»! пізнати, навіщо воно?! У дитини виникло запитання? Будь ласка! Запрошуємо на урок! Сьогодні дізнався про одне, далі ще, але скільки непізнаного ще залишилося. У запропонованому уроці беруть участь такі дійові особи: Математика, Мова, Географія, історія, Біологія, Фізика, Механіка. Хід уроку. Математика. Добрий день. Сподіваюсь усі впізнали мене, я – Математика. Кажуть, що я цариця, але ще і мати. Я можу бути і лагідною, і суворою, але завжди справедливою. Усі ви добре знаєте нашу велику родину наук. Як і в будь-якій родині мої діти всі різні, але у нас є спільні риси – усі ми дуже важливі, складні та водночас цікаві, жодна людина не може обійтись без нас. Настав час познайомити вас з моєю дочкою – Фізикою. Мова. Шість класів жили і у 7 класі проживемо без неї. Теж мені наука: як не струмом вдарить, то яблуко з башти на голову кине. Математика. Постривай, як не хочеш знайомити дітей з фізикою, то розкажи щось про себе, на те й ти мова. Мова. Я найстарша, я народилася разом із людиною. Люди спілкувалися, набували життєвого досвіду і передавали його своїм нащадкам. Минули століття… завдяки своєму розуму і праці людина створила нові засоби спілкування – радіо, телефон, телебачення, Інтернет. Математика. Але чи це було пов’язано з фізикою? Мова. Мабуть, так. Якби не знання фізики, людина не зуміла б використовувати перо, виготовити чорнило, створити друкарські машини, які розширили межі спілкування між людьми. (звертаються до Географії). А ти що думаєш про фізику? Чи можеш ти обходитися без цієї всезнайки? Географія. Що ти?! Без законів фізики не можна було б пояснити клімат, течії річок та морів, утворення вітру. Я вже не кажу про подорожі: без фізики ні човнів, ні повітряних куль, ні залізниці, ні літаків – на волах далеко не заїдеш. Мова. Цікаво, а що скаже Біологія. Біологія. Усім відомо, що фізика – основа техніки. Фізика широко використовується для досліджень у біології, допомагає зрозуміти особливості будови, життєдіяльності рослинного і тваринного світу. 11 Мова. Зрозуміло, географія і біологія заодно з фізикою – бо це науки про природу. Цікаво, що б сказало про фізику Малювання? Почне казати – хто мені фарби зробить, як не фізика з хімією; та й художники, не знаючи фізики, не вдосконалювали б свої витвори. Навіть щоб продукти харчування та одяг створювати, потрібно фізику знати! Всюди влізла. І чайник не так без неї кипить, і літак не летить, ліки в шприц не набереш, урожай не збереш; будинок не побудуєш, трактор не спроектуєш. Мабуть Математика має рацію: без фізики жити не можна. - Історіє, розкажи нам, будь ласка, про неї. Хто, як не ти, може все розставити на свої місця, і навести лад. Історія. Фізика зародилася дуже давно, спочатку вона об’єднувала всі знання людини про природу. Ще грецькі вчені за кілька сотень років до нашої ери намагалися пояснити походження світу й з’ясувати причини всіх змін, які відбуваються в природі. Слово фізика (грецьке physic – природа) вперше з’явилося у працях давньогрецького філософа Аристотеля. Правда, досліджувалися тоді лише поодинокі природні явища або зміни, які люди мали змогу спостерігати. Учитель. (До учнів). Як ви гадаєте, які явища спостерігали давні греки? (Дощ, блискавку, вітер, утворення льоду, снігу, зміна пір року, веселку тощо.) - Сучасна фізика вивчає також різні явища природи – механічні, теплові, звукові, електричні, світлові, а також фізичні властивості тіл, які нас оточують. (До учнів). Які з названих раніше явищ є тепловими, звуковими, електричними, світловими? - Людина, вивчаючи природу, встановила, що зміни, які відбуваються в природі, не випадкові. (До учнів). Назвіть зміни у природі та причини, що їх обумовили. (Під час охолодження до певної температури вода перетворюється на лід; зміна пір року обумовлена обертанням Землі навколо Сонця; гори руйнуються під дією вітру, сонця, дощу тощо.) - Перераховані явища є природними, бо вони обумовлені природними причинами, але існують зміни в природі, які відбуваються внаслідок діяльності людини. Людина не тільки відкриває закони природи, а й вдосконалює їх для своїх потреб. Вивчивши електричні явища, вона навчилася використовувати 12 електричну енергію. Вивчаючи світлові явища, людина навчилася виправляти вади зору, виготовила прилади, без яких важко уявити сучасне життя – кінотеатр, фотоапарат, телекамеру тощо. Але тепер слово самій Фізиці. Фізика. Добрий день, любі друзі. Я рада, що ви завітали до моєї країни. На початку нашої подорожі по цій дивовижній країні ознайомимося з нашим вірним помічником – підручником. Учитель. (Ознайомлює учнів з будовою підручника, розташуванням основних розділів, умовними позначеннями. Зачитує звернення до учнів на початку підручника.) - Кожна країна має свою мову, так і фізика має спеціальну мову, без знання якої подорож буде неможливою. Пропоную вам ознайомитись з тим, що вивчає фізика та з творцями фізичної науки. (Робота з підручником Коршак Є. В., Ляшенко О. І., Савченко В. Ф., «Фізика, 7», К.: Перун. – 1998. – С. 3-9, § 1,2.) - Наш словник ще невеликий, але для початку подорожі його достатньо. Запрошую вас до Механіки – розділу фізики, у якому вивчається рух і взаємодія тіл. Механіка. Знайомі з вами ми давно, Ще з уроків математики. Чому та як, та де було, Як швидко рухалось, пливло, Коли зустрінуться та де? – Все вправи це механіки. Але, крім цього, взнаємо ще, Що падати допомагає, Як «легким» робиться важке, Що їхати вгору заважає. Фізика. Дякуємо, нам дуже сподобалось у вас, Механіко, але нас чекають… Механіка. Вибачте, я не можу відпустити вас без незначного іспиту. (Демонструється рух візка з набору з кінематики й динаміки. Підвішуючи різні важки до нитки, перекинутої через блок і сполученої з візком, примушуємо його рухатись то рівномірно, то прискорено. Учні повинні охарактеризувати рух в обох випадках, пригадати, як знайти середню швидкість руху.) 13 Фізика. Бачу, що математика добре вас підготувала до зустрічі з фізикою. Спробуйте впізнати, до яких явищ ми завітаємо далі. Гарно влітку відпочили, Всі засмагли, підросли, Спини сонечком зігріли І на річці всі були. На вогні варили юшку, Пригадати буде що. Не побачим цього взимку, Біля груби сидимо І до школи йдемо у шубі – Барежем своє тепло. - Так, ми потрапили до теплових явищ, знати які потрібно не менш за механічні. З ними теж трохи знайомі з уроків природознавства. (Демонструється розжарення дротини електричним струмом.) Учитель. Як ви гадаєте, чому дротина провисла? - Під час нагрівання тіла розширюються. Це ви вже знаєте. А чому вона починає світитися, ми дізнаємося, коли докладно вивчимо електрику. Електричні явища ми можемо спостерігати щоденно. Знімаючи в темряві шовковий чи вовняний одяг, можна побачити, як з’являються невеликі іскри, що супроводжуються потріскуванням. Електричні явища мають знати не лише електрики, а навіть і перукарі. (Демонструється дія наелектризованого пластмасового гребінця на електричний «султан».) - Навряд чи клієнтові сподобається така зачіска. При вивченні електрики, ми навіть компас зможемо примусити показувати не па північ, а так, як нам заманеться. (Демонструється дія провідника зі струмом на магнітну стрілку.) - А яке електричне явище ми спостерігаємо влітку? (Блискавка під час грози.) - Грізне явище природи, якого так лякалися наші предки. Зараз у кабінеті фізики зможемо створити блискавку, подібну до природної. (Демонструється іскровий розряд електрофорної машини.) - Після літньої грози з’являється веселка. Яке це явище? (Світлове.) (Демонструється явище дисперсії без пояснення.) 14 Мова. Гаразд, ви мене переконали, фізику потрібно знати людині будь-якого фаху. Але як фізика може допомогти домогосподаркам? Учні. Побутовою технікою. Історія. Я пропоную завітати до домогосподарок різних часів і подивитися, які фізичні явища вони використовували під час такої звичайної роботи, як прасування. (До столу запрошуються три дівчинки з класу, їм пропонується випрасувати хустинку і надаються такі прилади: дерев’яна цегельниця і качалка; праска з вугіллям; електрична праска.) - Які явища використовуються під час цієї роботи? Учні відповідають: - цегельниця (механічні бо є рух); - праска з вугіллям (механічні й теплові); - сучасна праска (механічні, теплові, електричні). Мова. Я визнаю свою необізнаність, я теж хочу вивчати фізику. Фізика. А ти вже її вивчаєш разом з нами. За такий короткий час ми дізналися чимало нового та цікавого, але урок добігає кінця, тому ми маємо поспішати. Пройдемо подумки всіма етапами подорожі та пригадаємо, чи не забули щось важливе, чи все побачили й почули. Мова. Ми спостерігали з вами грозу, якими явищами вона супроводжується? Учні. Це такі явища: - електричні, світлові (блискавка); - звукові (грім); - механічні (падіння дощових крапель, вітер). Мова. Отож, під час нашої грози був такий сильний вітер, що повидував деякі слова з тексту, я пропоную вам його відновити. Втрачені слова можна побачити в словнику біля дошки, куди їх занесло поривом вітру. - наука про природу, завдання якої відкрити , які пов’язані між собою різні фізичні , що відбуваються у . Уперше слово «фізика» з’явилося в працях філософа . Щоб вивчати фізику, використовують спеціальні слова - . Наприклад: фізичне . Кожне тіло має форму і . Крім того, тіла можуть відрізнятися , з якої їх виготовлено. У деяких словах, що містяться у словнику, виділено окремі літери. Спробуйте скласти з них слово-похвалу. 15 (Фізика, явища, закони, грецький, Аристотель, природа, термін, об’єм, тіло, речовина. Молодці.) Фізика. Так, ви справді сьогодні молодці, усі добре працювали. А тепер я пропоную, щоб мої родичі оцінили вашу працю. (Математика, Мова, Історія, Географія та Біологія оголошують оцінки учням, які були найактивнішими на уроці та на окремих його етапах.) Заключне слово вчителя. Сучасна фізика з усіма її чудовими відкриттями – результат спільних зусиль багатьох поколінь дослідників. За кожною формулою шкільного підручника – копітка праця багатьох дослідників, учених. Людство не завжди вчасно оцінювало працю вчених-фізиків. Багато хто віддав життя за науку. Архімед загинув від меча варвара, захищаючи свої креслення. Джордано Бруно спалили на вогнищі, катували Галілео, який так і не зрікся своїх переконань; трагічно загинув Георг Ріхман, досліджуючи природу блискавки тощо. Багато відкриттів зроблено у фізиці й українськими вченими- фізиками. Але не слід вважати, що це межа людських можливостей. І на вашу долю випаде немало відкриттів. Проте зробити навіть найменше відкриття не так легко. Для цього потрібно добре знати фізику. Домашнє завдання § 1, § 3, завдання 1-2, ст. 9. "ПОЧАТКОВІ ВІДОМОСТІ ПРО БУДОВУ РЕЧОВИНИ







Немає коментарів:

Дописати коментар