Учнівські досліди



Дослід з монетою
Цей дослід виконав обдарований учень нашої школи Козакевич Євген учень 8-А класу, який є призером районного етапу Всеукраїнської олімпіади з фізики 2016 року (2 місце)!

Дослідним шляхом учень підвердив теплове розширення тведих тіл.
Євген узяв деревянний брусок, вбив два цвяхи в цей брусок, таким чином, щоб монета легко проходила крізь ці два цвяхи. Потім він взяв пасатижі і у полумї газової горілки розігрів монету. Знову поклав монету між цвяхами - і вона не змогла впасти.
  Внаслідок нагрівання відстань між молекулами збільшується і монета стає більшою за своїми розмірами. Потім проходить 1-1 хвилини - монета охолоджується, зменшується у розмірі і знову легко проходить між  двома цвяхами.
  Вперше теплове розширення тіл продемонстрував нідерландський фізик Вільгельм Якоб Гравезанд (1688-1742). 
Він винайшов пристрій-мідну кільку, яка легко проходить крізь пригнане до неїкільце. Фізик нагрівав кульку в полумї спиртівки - нагріта кулька крізь кільце не проходила. Після охолодження кулька знову легко пройде крізь кільце. 
Це  було єксперимєнтальне завдання на дом и цей учень найкраще виконав цей дослід і я хочу щоб усі учні 8-го класу побачили яка цікава єкспериментальна фізика.
 
Дослід "Теплові терези"
Виконав дослід Козакевич Євген талонавитий учень 8-А класу.

Ці терези реагують на різницю температур.

Через  обрізок морквини Євген пропустив сталеву в'язальну  спицю, з обох боків спиці застромив в обрізок морквини дві булавки, а на кожний кінець спиці насадив невеличку морквину так, щоб більша частина морквини була рзташована знизу.

 
 Потім він зрівноважує терези.



Під одним із плечей" терезів" розташовує запалену свічку. 






Бачимо - через деякий час плече опуститься, потім прибирає свічку плече повертається в початковє положення. 

 

Тут теж теплове розширення твердого  тіла. 


Плече терезів, яке нагрівають видовжується, стає довшим.

І рівновага  терезів порушується. 



І дослід з монетою і терезами це експерементальні завдання після параграфа №2 підручник Баряхтар.

 

 Дослід"Водяний коктейль"



 Виконав дослід учень 8-А класу Козакевич Євген. Євген налив в посудину невелику кількість води кімнатної температури.



Виміряв температуру води - температура води 21 градус Цельсія.


Фото №1 шкали термометра.
Міксером замість 1хв як вказано у підручнику змішував воду 15 хвилин і тоді було зафіксовано підвищення температури на 0,5 градус Цельсія.


 Фото№2 шкали термометра.
Висновок досліду: змінили внутрішню енергію води, виконуючі роботу. 

Температура води в посудині збільшується.

Передивитись відеоспостереження досліду
https://drive.google.com/file/d/1TAQUPtJBLw2xwChc08G2olXBvVyg6rm0/view
Це експерементальне завдання після параграфу №4 підручник Баряхтар 8 клас
 
Експерементальні завдання зі сторінки 29 підручника.
Дослід зі свічкою


Козакевич Євген виконує дослід біля відчиненого вікна (в підручнику пропонують виконати дослід помістив свічку на підлогу біля відчинених дверей).



 Євген досліджує напрямок конвекційних потіків уздовж відчиненого вікна, постійно спостерігая за полум'ям свічки.


Висновок, який робить Євген у ході досліду: тепле кімнатне повітря підіймається вгору та рухається на вулицю, а потік холодного повітря йде з вулиці у кімнату.


Відбувається явище конвенції - це вид теплопередачі при якій здійснюється перенесення теплоти потоками повітря.


Примітка: постійно дивимся на полумя свічки. По відхилу полумя одразу видно, що є конвекція.

Другий дослід "Вертушка" стор. 29 підручника
Козакевич Євгенучень 8-А класу вирізав з тонкого паперу прямокутник, зігнув його по середніх лініях і знову його розправив. 
Потім закріпив на гумці швацьку голку вістрям догори й поклав на вістря підготовлений аркушик. 
Обережно долонями прикриває вертушку і вона починає обертатися. Відводимо долоні - аркушик зупиняється. 
Це явище конвекціі. Повітря прогрівається від долоней не скрізь однаково - виникає конвекційний потік, який змушує аркушик обертатися.

Дослідницькі роботи Козакевича Євгена



1 коментар: